קול הרצליה, 25.1.13: תוקם במרינה מספנה לחניית כלי שייט
המספנה תכלול כ-100 מקומות עגינה לכלי שיט שאורכם עד 10 מטרים. שווי פרויקט הקמת המספנה כ-3.5 מיליון שקלים
לראשונה בארץ! 'מספנה יבשה׳ ממוחשבת תוקם ליד המרינה בהרצליה.
מצוקת מקומות החנייה בגוש דן מעסיקה גם את בעלי כלי השיט, שמבקשים לחנות במרינה בהרצליה. כדי להתמודד עם המצוקה, החליטה החברה העירונית לפיתוח התיירות בעיר להקים ׳מספנה יבשה׳ ממוחשבת וממוכנת במבנה בן קומות, שיכלול כ-100 מקומות עגינה לכלי שיט שאורכם עד 10 מטרים. חניית כלי השיט תתבצע באמצעות מנוף מיוחד, שיתפקד ויידע להוביל את כלי השיט לתא ריק במספנה, ובעת הצורך להוציאו משם, תוך דקות ספורות.
בעל כלי השיט יצטרך רק לשלוח הודעת sms מתי הוא מבקש שכלי השיט שלו יהיה מוכן בים, להגיעלכלי השיט שלו, לאחר שהוצא מהחנייה במספנה היבשה, ולצאת להפלגה. שווי פרויקט הקמת המספנה צפוי לעמוד על 3.5 מיליון שקלים.
לדברי יריב פישר, יו׳׳ר החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה: "נדרשנו לחשיבה יצירתית כדי לעמוד בביקוש הגדל לחניות במרינה, שתפוסתה לאורך השנה מגיעה לכ -100%. חקרנו ומצאנו כי שיטת המספנה היבשה מקובלת במדינות מתקדמות באירופה, שמתמודדות כמונו עם מצוקת חנייה. מדובר למעשה בחנייה במקום סגור ומאובטח. יש לזה יתרונות רבים, שכן כלי השייט שיחנו בו, לא ייפגעו במהלך תקופת החנייה מקורוזיה וממפגעים אחרים, שנגרמים בעת עגינה במים.
״הצפי הוא שהבנייה תמשך כשנה, כך שכבר בדצמבר 2013 נוכל להציע עוד כ-100 מקומות חנייה לכלי שיט״.
להורדת קובץ PDF של הכתבה
מצוקת מקומות החנייה בגוש דן מעסיקה גם את בעלי כלי השיט, שמבקשים לחנות במרינה בהרצליה. כדי להתמודד עם המצוקה, החליטה החברה העירונית לפיתוח התיירות בעיר להקים ׳מספנה יבשה׳ ממוחשבת וממוכנת במבנה בן קומות, שיכלול כ-100 מקומות עגינה לכלי שיט שאורכם עד 10 מטרים. חניית כלי השיט תתבצע באמצעות מנוף מיוחד, שיתפקד ויידע להוביל את כלי השיט לתא ריק במספנה, ובעת הצורך להוציאו משם, תוך דקות ספורות.
בעל כלי השיט יצטרך רק לשלוח הודעת sms מתי הוא מבקש שכלי השיט שלו יהיה מוכן בים, להגיעלכלי השיט שלו, לאחר שהוצא מהחנייה במספנה היבשה, ולצאת להפלגה. שווי פרויקט הקמת המספנה צפוי לעמוד על 3.5 מיליון שקלים.
לדברי יריב פישר, יו׳׳ר החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה: "נדרשנו לחשיבה יצירתית כדי לעמוד בביקוש הגדל לחניות במרינה, שתפוסתה לאורך השנה מגיעה לכ -100%. חקרנו ומצאנו כי שיטת המספנה היבשה מקובלת במדינות מתקדמות באירופה, שמתמודדות כמונו עם מצוקת חנייה. מדובר למעשה בחנייה במקום סגור ומאובטח. יש לזה יתרונות רבים, שכן כלי השייט שיחנו בו, לא ייפגעו במהלך תקופת החנייה מקורוזיה וממפגעים אחרים, שנגרמים בעת עגינה במים.
״הצפי הוא שהבנייה תמשך כשנה, כך שכבר בדצמבר 2013 נוכל להציע עוד כ-100 מקומות חנייה לכלי שיט״.
להורדת קובץ PDF של הכתבה